Profilaktyka

Profilaktyka w stomatologii odgrywa ogromną rolę w zapobieganiu próchnicy, chorobom przyzębia oraz innym chorobom zębów i jamy ustnej. Właściwa higiena jamy ustnej zapewnia atrakcyjny uśmiech i świeży oddech. Niezwykle ważne dla zdrowia naszego uzębienia są regularne kontrolne – powinniśmy
co 6 miesięcy wykonywać przegląd zębów oraz profesjonalne czyszczenie zębów (tzw. higiniezacje) wykonywane przez wykwalifikowane higienistki,
w którego skład w naszym gabinecie wchodzi usunięcie kamienia nazębnego, piaskowanie i fluoryzacja.

Oferujemy pełny zakres zabiegów profilaktycznych

• Instruktaż higieny jamy ustnej,
  • Skaling, czyli zabieg usunięcia kamienia nazębnego,
  • Piaskowanie, czyli zabieg usunięcia osadu i przebarwień,
  • Lakierowanie, czyli fluoryzacja polegająca na wzmocnieniu szkliwa zębów za pomocą preparatu o wysokiej zawartości fluoru,
  • Lakowanie, czyli uszczelnianie bruzd i zagłębień w zębach specjalnym materiałem.

Do wykonania profesjonalnej
higieny jamy ustnej
powinny skłonić

• Obecność osadu nazębnego,
  • Obecność kamienia nazębnego,
  • Krwawienie podczas szczotkowania,
  • Obrzęk i zaczerwienienie dziąseł,
  • Nieświeży oddech.

Profesjonalny gabinet
higienizacji w Dental City

Właściwa higiena jamy ustnej pozwala na uniknięcie stanów zapalnych dziąseł, paradontozy oraz nadwrażliwości szyjek zębowych. Od higieny stomatologicznej powinno rozpoczynać się każde leczenie zębów.

Regularne wizyty w gabinecie higieny mają na celu zredukować do minimum powstania środowiska w którym rozwijają się bakterie próchnico twórcze.

Profesjonalne zabiegi higienizacyjne należy przeprowadzać zgodnie z indywidualnymi potrzebami pacjenta. Na zębach palaczy czy osób pijących duże ilości mocnej kawy, herbaty czarnej lub ziołowej, osady gromadzą się szybciej, więc wymagają one częstszego oczyszczenia.