Drodzy Pacjenci! Ze względu na to, że wizyty w gabinecie stomatologicznym są obecnie mocno ograniczone, zamieszczamy kilka najważniejszych informacji, które pomogą Wam przetrwać ten trudny czas. Liczymy na to, że okażą się pomocne. W każdym momencie mogą się Państwo z nami skontaktować telefonicznie lub poprzez widomość e-mail czy Facebook. Wspólnie znajdziemy najlepsze rozwiązanie.
Drodzy Pacjenci wiemy, że elementy aparatów stałych mogą przysporzyć Wam różnych dolegliwości. Z niektórymi z nich możecie sobie w tym trudnym okresie poradzić sami. Poniżej kilka wskazówek:
Metalowe elementy aparatu ( zamek, pierścień, drut ) – jeśli któryś z tych elementów rani Was lub Wam przeszkadza możecie spróbować zabezpieczyć go woskiem ortodontycznym. W żadnym razie nie próbujcie go sami przyciąć lub podkleić.
Starajcie się unikać twardych pokarmów ( orzechy, twarde jabłka itp.)
Nawet podczas dłuższej przerwy pomiędzy wizytami aparat podtrzymuje uzyskane dotąd efekty leczenia. Nie należy próbować go ściągać ani w żaden inny sposób ingerować.
W przypadku jakichkolwiek poważnych awarii aparatu prosimy o kontakt telefoniczny celem umówienia wizyty awaryjnej.
Jeśli skończyły się Wam wyciągi lub wosk ortodontyczny również możecie zadzwonić i umówić się na ich odbiór.
Aparaty retencyjne należy zakładać według zaleceń lekarza.
W sytuacji odkruszenia lub odklejenia materiału z retainera konieczne jest zakładanie płyt retencyjnych.
W przypadku uszkodzenia płyty lub pozycjonera konieczny jest kontakt telefoniczny z naszą przychodnią celem ustalenia wizyty awaryjnej.
Aparat ruchomy prosimy zakładać i nosić według zaleceń lekarza. W przypadku gdy aparat nie pasuje zaleca się jego odstawienie oraz skontaktowanie się z naszą przychodnią.
Nie należy rozkręcać aparatu do następnej wizyty.
W przypadku uszkodzenia płyty lub pozycjonera konieczny jest kontakt telefoniczny z naszą przychodnią celem ustalenia wizyty awaryjnej.
W związku z dłuższą przerwą pomiędzy wizytami, lekarz na najbliższej wizycie kontrolnej może podjąć decyzję o odesłaniu aparatu do technika celem naprawy lub jego dopasowania.
W przypadku braku przeciwwskazań lekarz dopasuje oraz zaktywuje aparat.
W przypadku uszkodzenia aparatu prosimy o kontakt telefoniczny z przychodnią celem wyznaczenia wizyty awaryjnej.
Jeżeli posiadasz kilka par nakładek poza obecnie używaną, zwiększ czas noszenia danej pary o tydzień (przykładowo – zalecono noszenie jednej pary przez 2 tygodnie, w obecnej sytuacji wydłużamy do 3 tygodni).
Jeżeli obecnie użytkowana para nakładek jest ostatnią jaką posiadasz, zmniejsz ilość godzin jej użytkowania do 12 godzin na dobę oraz skontaktuj się z nami w celu ustalenia terminu odbioru kolejnej partii nakładek.
Brak któregoś z attachmentów nie jest wskazaniem do zaprzestania noszenia nakładek, zostanie on uzupełniony na najbliższej wizycie kontrolnej.
W przypadku utraty zaczepu dla wyciągu / braku elementów elastycznych prosimy o kontakt.
Szanowny Pacjencie!
Staramy się robić wszystko, aby jak najszybciej umożliwić Ci odbycie planowych wizyt kontrolnych. Jeśli Twoje wizyty nie doszły do skutku będziemy w najbliższym czasie kontaktować się z Tobą w celu umówienia dogodnego terminu. Życzymy zdrowia i do zobaczenia już wkrótce.