Implanty Bielsko

Implantologia i protetyka mają za zadanie stworzyć lub przywrócić dawną funkcjonalność oraz estetykę zębów. Współczesna stomatologia bazuje na nowatorskich i niezwykle skutecznych rozwiązaniach, dzięki którym praktycznie każde wyzwanie stomatologiczne jest możliwe do realizacji. Oznacza to sposobność wykonania bardzo dużej, a nawet całkowitej rekonstrukcji uzębienia. Dla wielu pacjentów jest to fundamentalna zmiana jakości życia.

Nowoczesne implanty gwarantują odczucia porównywalne do naturalnych zębów. Sprawdzają się one jako wypełnienie pojedynczych ubytków lub podbudowa do mocowania koron i mostów protetycznych .

Wskazania do wszczepienia implantów

Pacjenci rzadko zdają sobie sprawę z tego, że utrata choćby jednego zęba, może doprowadzić do postępujących zmian w konstrukcji zgryzu. Rozsuwanie się zębów, ich wykrzywianie, a nawet zanik kości, to tylko kilka z wielu scenariuszy, które zdarzają się w przypadku zmiany nacisku sił na powierzchnie żujące. Nierzadko zauważalna jest zmiana rysów twarzy. W przypadku braków w uzębieniu, często dochodzi również do mimowolnego zaciskania ust.

Dental City to zespół ekspertów w dziedzinie implantów w Bielsku-Białej. Na konsultację implantologiczną zapraszamy przede wszystkim w przypadku: braku pojedynczych zębów, bezzębia, ubytków uniemożliwiających zastosowanie koron lub mostów, bólu bądź dyskomfortu w trakcie użytkowania protezy ruchomej.

Implanty Bielsko – jak to jest zrobione

Wszczepianie implantów to znakomita metoda dążąca do odbudowy stomatologicznej. Na odbudowę składają się : stożkowata śruba mocująca, przypominająca kształtem naturalny korzeń zęba (implant) oraz korona. Pozwalają one odtworzyć każdy brakujący ząb. Śruby wykonywane są z materiałów biokompatybilnych . W implantologii najczęściej sięga się po tytan, który jako materiał rekonstrukcyjny jest w pełni bezpieczny, nie wykazuje działania kancerogennego oraz nie ulega korozji. U pacjentów z tendencją do osuwania się linii dziąseł w jamie ustnej, ze względu na potencjalną widoczność, implantologia sięga po cyrkon. Implanty tytanowe są wówczas łączone z koroną zęba za pomocą cyrkonowych łączników, do złudzenia przypominających naturalną tkankę zęba. Obniżenie linii dziąseł nie stanowi wówczas problemu. Każdorazowo konieczne jest jednak ustalenie i wyleczenie przyczyny obniżania się linii dziąseł.

Tytan jest doskonale przyswajany przez organizm człowieka i po wszczepieniu podlega procesowi osteointegracji. W konsekwencji implanty zrastają się z kością i odtąd są stałą częścią szczęki. Tak przygotowany implant posłuży dalej do odbudowy korony, osadzenia mostu lub protezy.

Implanty to często najlepsze rozwiązanie, które realizuje przeznaczenie estetyczne i funkcjonalne. Ich sens skupia się przede wszystkim na przywróceniu komfortu użytkowania, niemal identycznego jak przy zębach własnych.

Dlaczego warto inwestować w implanty

Oczywistym argumentem przemawiającym za tym, by zainwestować w leczenie implantologiczne, jest piękny, zdrowy uśmiech. Jednak założenie implantów gwarantuje też szereg zupełnie nieoczywistych korzyści. Mowa m.in. o zapobieganiu zanikowi kości, zdarzającym się w przypadku utraty zębów. Zanik kości prowadzi do wielu dolegliwości bólowych oraz wpływa na dysfunkcję narządu żucia. Implant, jako jedyny, wiernie zastępuje ząb i przenosi wszystkie siły na kość żuchwy lub szczęki. Warto mieć świadomość, że zakładanie implantu nie wymaga piłowania lub ingerowania w zęby sąsiadujące. Ponadto, implanty gwarantują najwyższy komfort spośród wszystkich dostępnych metod odbudowy uzębienia. Koszt wszczepiania implantów nie należy do najniższych, jednak zadbana i starannie wypielęgnowana odbudowa stomatologiczna na implantach, może być z powodzeniem użytkowana przez bardzo długi czas. Jeśli natomiast ująć w kosztorys wydatki związane z leczeniem zębów, protezami, koronami i mostami, które przecież docelowo mają posłużyć kilka lat, może się okazać, że wstawienie implantów pozwoli zaoszczędzić czas i pieniądze pacjenta.

Od czego zacząć leczenie implantologiczne

Rozpoczęcie leczenia implantologicznego warunkowane jest przede wszystkim kondycją zdrowia pacjenta, jego kości oraz zębów. Wywiad i dodatkowe badania, dają zwykle pełny obraz diagnostyczny, który umożliwia wstępne określenie długości zakładanego leczenia. Następnie pacjenci kierowani są na badanie cyfrowym tomografem 3D, który – dzięki trójwymiarowej projekcji – stanowi punkt wyjścia do stworzenia planu leczenia implantologicznego.

Na czym polega wszczepianie implantów

Proces wszczepiania implantów trwa kilkanaście minut i przeprowadza się go w znieczuleniu miejscowym. W zależności od decyzji lekarza, zabieg ten przeprowadza się jedno- lub dwuetapowo. Pierwszy wariant zakłada, że w trakcie tego samego zabiegu stomatolog wszczepia implant i osadza śruby gojące. Zdjęcie szwów następuje po 7-10 dni, a po 3-6 miesięcy od zdjęcia szwów, od pacjenta pobiera się wycisk pod odbudowę protetyczną.

Wariant dwuetapowy zakłada, że pierwszy zabieg ogranicza się wyłącznie do wszczepienia implantu. Kolejny zabieg, po upływie 3-6 miesięcy od zdjęcia szwów, polega na odsłonięciu implantu i nałożeniu śrub gojących. Po wygojeniu dziąseł od pacjenta pobiera się wycisk lub skan cyfrowy pod odbudowę protetyczną.

Warto mieć świadomość, że przez cały czas trwania leczenia implantologicznego, pacjenci mogą cieszyć się estetycznym uśmiechem. Do implantów przytwierdza się wówczas tymczasowe mosty protetyczne, korony lub protezy, będące doskonałym rozwiązaniem przed docelową odbudową protetyczną zgryzu pacjenta. Dzięki temu leczenie implantologiczne będzie dyskretne i komfortowe.

Po całkowitym wygojeniu następuje etap protetyczny. Pobranie wycisków umożliwia drobiazgowe odtworzenie modelu naturalnego zgryzu pacjenta, co gwarantuje najwyższy komfort użytkowania. Tak odtworzone zęby są jak własne – mocne, stabilne i nie do odróżnienia od zębów naturalnych.

W Dental City gwarantujemy najlepsze implanty w Bielsku-Białej i okolicy. Zapraszamy na konsultację.